Dlaczego warto mieć stronę internetową?

Wiele firm (szczególnie małych) nie widzi potrzeby posiadania strony internetowej. Traktują ją jako domenę firm działających na kilku rynkach, które muszą aktywnie się promować. Sami korzystają jedynie z tradycyjnych metod reklamy.

Kilka lat temu szukając firmy z określonej branży automatycznie sięgało się po Panoramę Firm. Stanowiła ona dla wielu przedsiębiorstw jedyne miejsce reklamy. Wraz z popularyzacją Internetu Panorama traciła na znaczeniu. Coraz więcej firm wybierało Internet jako korzystniejsze rozwiązanie. Korzystniejsze zarówno pod względem ceny, atrakcyjności formy oraz ilości informacji, które można przekazać potencjalnemu klientowi.

Obecność w sieci jest już niemal obowiązkowa. Jeśli nadal nie widzisz potrzeby istnienia w Internecie uświadom sobie, że Twoja konkurencja już tam jest i aktywnie pozyskuje tą drogą nowych klientów.

Chcąc wprowadzić firmę w świat wirtualny należy odpowiedzieć sobie na pytanie: jaki cel realizować ma strona? Dobrze, aby współgrał on z ogólną strategią firmy. Przyjrzyjmy się przykładowym zadaniom, które mogą być realizowane przez stronę internetową.

Prezentacja firmy (wizytówka firmy)

Najczęstszym celem stawianym przed stroną internetową jest prezentacja oferty firmy. Strona pełni rolę wirtualnego pracownika, który 24 godziny na dobę gotowy jest udzielić informacji zainteresowanym osobom.

Ważnym jest, aby taka wizytówka firmy zawierała wyważoną ilość informacji. Z jednej strony należy zaprezentować potencjalnemu klientowi swoją firmę oraz jej ofertę. Z drugiej należy uważać, żeby nie przytłoczyć go ilością danych. Klient wchodząc na stronę powinien mieć możliwość szybkiego zapoznania się z doświadczeniem firmy, jej osiągnięciami oraz korzyściami płynącymi ze skorzystania z jej usług.

Jeśli zaprezentowana oferta skusiła klienta należy zadbać o to, aby w łatwy sposób mógł się z nami skontaktować. Na stronie kontaktowej powinny znaleźć się następujące elementy:

  • dane firmy, które ją uwiarygodnią (NIP, REGON),

  • numer telefonu,

  • adres e-mail pozwalający na kontakt nawet po godzinach pracy firmy,

  • dane adresowe mogące być wzbogacone o mapę dojazdu.

Sprzedaż produktów

W przypadku firm produkcyjnych bądź handlowych strona może przybrać formę sklepu internetowego. Daje on w prosty sposób możliwość rozszerzenia rynku zbytu dla sprzedawanych produktów. Co więcej ze względu na specyfikę sprzedaży w Internecie nie ma konieczności ponoszenia wysokich kosztów związanych z wynajmem powierzchni handlowych czy zatrudnieniem pracowników do prezentacji produktów.

Dodatkową korzyścią jest możliwość automatyzacji części prac. Klient kupując produkt może dokonać płatności przy pomocy szybkiego przelewu internetowego, o dokonaniu którego zostaniemy od razu poinformowani. W chwili otrzymania informacji o płatności sklep może samodzielnie wystawić fakturę zakupu i wysłać do kuriera informację o chęci dokonania wysyłki.

Nowy rynek zbytu dla usług

Podobnie jak w przypadku sklepu internetowego nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać Internet do rozszerzenia rynku dla świadczonych usług. Mnogość narzędzi wirtualnej komunikacji eliminuje konieczność spotkania się z klientem twarzą w twarz. Nie musimy ograniczać się do typowych rozwiązań typu e-mail czy komunikator głosowy. Posiadając odpowiedni system informatyczny możemy np. dać klientom możliwość składania zamówień przez stronę internetową.

Przykładem takiego systemu może być realizowany przez naszą firmę system do zamawiania diet oraz programów treningowych zrealizowany dla jednej z poradni dietetycznych. Klient wchodząc na stronę proszony był o wypełnienie formularza z pytaniami. Na podstawie udzielonych odpowiedzi dietetyk przygotowywał jadłospis, który następnie wysyłany był do klienta na podany adres e-mail.

Pozyskiwanie potencjalnych klientów

Tego typu zadanie często wykorzystywane jest przez banki przy okazji prowadzonych kampanii reklamowych. Użytkownikowi wchodzącemu na stronę prezentowanych jest szereg korzyści, które może osiągnąć oraz formularz z prośbą o podanie swoich danych kontaktowych. Zebrane dane umożliwiają przygotowanie dedykowanej oferty oraz bezpośrednie przekazanie jej zainteresowanemu klientowi.

Usprawnienie pracy firmy

Ostatnim z prezentowanych zadań strony internetowych jest usprawnienie pracy firmy. W przypadku tego typu zadania mamy do czynienia bardziej z systemem informatycznym niż prostą stroną. System może być skierowany zarówno do pracowników firmy jak i jej klientów. Jego celem jest zautomatyzowanie oraz zoptymalizowanie wykonywanej pracy.

Przykładem takiego systemu może być system zarządzania zadaniami. Daje on możliwość przypisania pracowników do realizacji wybranych zadań, pracownicy mogą je komentować uzyskując szczegółowe informacje potrzebne do ich realizacji. Każde z zadań może mieć przypisaną datę realizacji dzięki czemu mamy pewność, że wszystkie prace zostaną wykonane na czas.

3 Comments

  1. Słuszne uwagi… nie raz niestety spotkałam się z taką postawą, szczególnie wśród małych przedsiębiorców. Małe firmy bardzo często w ogóle nie widzą potrzeby posiadania strony firmowej.

  2. Blog jest całkiem świeży. Jakoś nie widać w nim tego siedmioletniego doświadczenia, które chętnie bym wykorzystał w projekcie IQ-arius.

  3. Blog został uruchomiony 2 dni temu. Musisz dać mi trochę czasu na zapełnienie go treścią. Dziś będzie kolejny wpis, mam przygotowanych już kilka kolejnych wpisów, więc zapraszam do regularnego odwiedzania.

Dodaj komentarz

© 2017 Firma w sieci

Theme by Anders NorenUp ↑