eTrapez.pl to internetowy sklep sprzedający autorskie kursy matematyczne. Podczas jego realizacji postawiony został nam tylko jeden, ale za to kompleksowy cel: pełna automatyzacja działania sklepu. Jedyną operacją, która miała być robiona ręcznie było dodawanie nowych kursów do asortymentu sklepu. Cała sprzedaż oraz dystrybucja miała odbywać się w sposób automatyczny.


W celu realizacji tego zadania podjęliśmy decyzję o integracji sklepu z zewnętrznymi narzędziami, które ułatwiłyby nam ten proces. Pierwszym krokiem było zintegrowanie płatności internetowych, które wyeliminowały konieczność monitorowania bilingów bankowych w celu odnotowywania płatności klientów.

W chwili otrzymania potwierdzenia płatności komunikowaliśmy się z zewnętrznym systemem fakturująco – księgowym. Za jego pośrednictwem wystawiana była faktura, bądź paragon do złożonego zamówienia, które następnie wysyłane były do klienta.

Ostatnim krokiem było pobranie numerów seryjnych zakupionych kursów oraz dostarczenie ich do klienta. Poprawne wykonanie tego procesu skutkowało oznaczeniem zamówienia jako zrealizowanego.

W celu zwiększenia dotarcia do potencjalnych klientów sklep został zintegrowany z platformą Allegro oraz zewnętrznymi programy partnerskimi, z których zamówienia również były realizowane w sposób automatyczny.

W związku z ograniczeniem kontaktu pracowników ze sklepem konieczne było wyposażenie go w mechanizmy monitorujące, które informowały obsługę sklepu o występujących problemach. Umożliwiło to zminimalizowanie przestojów działania sklepu oraz wyłapywanie działań odbiegającego od normy.

Specyfika sprzedawanych produktów dała możliwość pełnej automatyzacji sklepu oraz procesów sprzedażowych, dzięki czemu konieczność obsługi sklepu przez pracowników firmy została ograniczona do minimum.