Figura.co to kolejna firma z branży dietetycznej, z którą mieliśmy przyjemność współpracować. Tym razem naszym zadaniem nie była optymalizacja procesu rejestracji klientów, ale stworzenie nowego kanału sprzedażowego. Naszym celem było stworzenie narzędzia, które zajmie się pierwszym etapem tworzenia jadłospisu tzn. wywiadem żywieniowym.

Klient wypełniając przygotowany formularz zamieszczony na stronie internetowej firmy udzielał informacji potrzebnych do realizacji zamówionego programu dietetycznego bądź treningowego. Po jego opłaceniu zamówienie przekazywane było do pracownika, który przystępował do jego realizacji.

W celu usprawnienia procesu tworzenia planu żywieniowego stworzona została baza danych produktów oraz posiłków, które pogrupowane zostały wg celów programów dietetycznych. Umożliwiło to ograniczenie listy wyświetlanych produktów podczas komponowania jadłospisów – dietetyk miał dostępne tylko te produkty, które mogły być wykorzystane w planie dietetycznym wybranym przez klienta.

Dietetyk podczas tworzenia jadłospisu nie musiał już korzystać z edytora tekstu i za każdym razem tworzyć go niemal od zera. W stworzonym przez nas narzędziu wybierał jedynie produkty oraz posiłki odpowiednie dla klienta i przypisywał je do konkretnych dni oraz pór dnia. W efekcie proces tworzenia diety został kilkukrotnie skrócony, bez uszczerbku na jego jakości.

Po zatwierdzeniu stworzonego jadłospisu do klienta wysyłana była wiadomość e-mail z adresem strony, na której mógł zapoznać się ze swoim jadłospisem. Poza samym zapoznaniem się z nim, mógł także dostosować go do swoich preferencji poprzez zmianę nielubianych dań. Odbywało się to w sposób inteligenty, tzn alternatywne posiłki należały do tych samych kategorii oraz posiadały zbliżone wartości odżywcze.

W wyniku wdrożenia stworzonego przez nas narzędzia firma mogła nie tylko znacznie skrócić czas potrzeby na stworzenie planów żywnościowych oraz treningowych, ale także poszerzyć obszar swojego działania zyskując dostęp do wielu, nowych klientów.